onsdag 13 januari 2010

Livet

livet är hårt, ett svart hål med taggar intill en.
undrar hur det skulle sett ut om allt var som förut.
att hitta vägen ut, till ljuset som en gång fann,
hoppas bara jag nu får en chans.
jag vill mer än vad du tror, så snälla låt mig visa.
ingen verkar ha behandlat dig väl, så snälla chansa.
jag kan ta dig till en plats, med ett avkopplande palats,
där stress och bekymmer kommer bli till historia.
livet är hårt, ett svart hål med taggar som trycker.
undrar hur det skulle sett ut om allt var bra.
att hitta vägen ut, till ljuset där en gång fanns,
hoppas bara jag nu får en chans.
att inte veta vad du vill eller känner gör mig galen,
så var snäll och berätta.
jag vill vara vid din sida, finnas där för dig.
men det du gör är att dra dig tillbaka.
så vad ska jag göra när du inte vet vad vi vill?
du säger du älskar mig..
du säger det är vi mot världen..
du säger attd et ska hålla livet ut..
men var är känslorna bakom orden?
livet är hårt, ett svart hål med taggar som intill en trycker.
allt hårdare för var dag som går.
undrar hur det skulle sett ut om allt var som förut.
att hitta vägen ut, till ljuset som en gång fanns,
hoppas bara jag nu får en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar